Manuál přežití pro magické tvory - JE NÁS MNOHO (2. část)
ÚVOD
„Jen
ty máš moc rozhodnout, jak naložíš se svým štěstím, až
ten okamžik přijde.
Jsou slova a slova,
přísahy,
sliby,
lži, jinotaje…
a ta, jimž
porozumět nejde.
Svá tajemství nesdělujeme.
Být jezdcem lze jen jednou,
potom již koně nepřivoláš.“
Slova uvádějící
knihu na tiráži mého manuálu.
Knihu jsem
nechala vydat v roce 1750. Dosáhla jsem po mnoha vtěleních takové roviny
sebeuvědomění, že jsem potřebovala pro sebe vytvořit návod, abych vzhledem ke
svému prokletí, tedy úkoly, jímž mě Univerzum vybavilo, již po probuzení
neztrácela čas a dostala jsem co nejvíce kompletní informace o sobě. Jednalo se
o nízko tiskový náklad v pár kusech, které se rozvrstvili mezi probuzené
Jiné. A ti jej během různých vtělení si předávali mezi sebou. Jeho reprint jsem
provedla před 160 léty a hodlám provést reprint i v tomto životě právě
pomocí autobiografie probuzeného kdysi lidského červa.
Jiní tvorové
upadnuvší do lidských těl nemají svojí existenci úplně jednoduchou. Dokud jsou
ve stádiu lidských červů, příliš se jím nedaří. Jakmile si uvědomí, kým jsou,
nastává dobrodružství, jehož konec je v nedohlednu. Každý Jiný se může
dostat do stádia, kdy sám pro sebe si napíše manuál nebo alespoň jeho verzi
rozšířenou mezi lidmi a doufat, že příště nějak si to všechno zjednoduší. Každý
Jiný má své vlastní prokletí. Mým prokletím je těm plně probuzeným jejich
prokletí připomínat.
Dá se říci,
že lidské bytostí z existence Jiných profitují. Mnohého bylo dosaženo
zejména na poli rozluky v rámci církevního práva a rozvodu
v moderních dějinách. Lidé mívají představu, že takový vlk, když procitne,
umí si materializovat běžně svojí vlčí podobu, aniž by se jednalo pouze o
projekci iluzí. Ovšem problém nastává, když takový procitnutý vlk si uvědomí,
že si svojí další existenci zkomplikoval lidskou manželku. Lidský partner je
přímo ukázkovým příkladem vlivu nevhodně stahujícího zpět do módu lidský červ.
V jednom ze svých minulých vtělení jsem byla svědkem, kterak čerstvě se
probudivší vlk pod náporem emocí vyvolaných jeho uvědoměním si, chtěl situaci
vyřešit roztrháním hrdla své manželky. Jistě, s lidským chrupem, protože
nic jako vlčí chrup najednou z jeho čelistí nevyskočí. Takový nápad
nekončí dobře pro chrup, pro manželku ani pro samotného vlka. Konce bývají pro
takové tvory poměrně tragické. Dříve mučení a upálení, později ústav pro
chorobomyslné a dnes otupění pod medikamenty s psychoterapeutem na krku. Proto
právě Jiní v prekérní situaci udělali mnohé pro to, aby konstrukce
nerozlučitelného institutu manželství se stala odlučitelnou.
Mé prokletí
mimo jiné spočívá v tom, abych takové čerstvě probuzené inspirovala
k nalezení řešení jakéhokoli problému (nejde pouze o životní partnery),
který jím brání posunout se dál, nestandartní cestou, což v konečném
důsledku přispívá k posunu hranic v rámci civilizace. Děje se tak
postupně, časem, různými drobnými vlivy. Naštěstí lze vždy pro zajímavou
myšlenku nadchnout nějakou tu lidskou bytost chtějící zazářit na poli politiky.
Mistrovství v ovládaní jakékoli situace získala kdysi dávno bytost zvaná
Imhotep, právě jemu se dostalo příležitosti vtělit se jen jednou a naposledy. Bylo
pro mě nesmírnou cti, když svolil, abych do své knihy propašovala jeho citace. My
nepotřebujeme po sobě zanechávat děti, pravděpodobně by se jednalo o lidské
bytosti, my potřebujeme zanechat po sobě odkaz.
A tak moje
kniha není jediná. Více z nás, rodu prastarých draků po sobě zanechává
odkaz v podobě knihy. Většina těchto knih bývá v rovině soukromé,
občas vytiskneme výňatky, aby mohly pomoci některému z Jiných plácajících
se v lidském červovi i poté, co si uvědomuje, kým je. Vážně není
jednoduché ze stádia lidský červ se stát Jiným. Jsou i knihy, jejichž verze se
staly veřejnými, protože jejich tvůrci přesně toto předpokládali. Ovšem ne vždy
to, co se nějak jeví, tím musí být.
Co tedy píši
v úvodu ve své knihy:
„Není pouze tato kniha, jsou i knihy jiné. Některé určeny jednomu oku po věky se vtělujícímu. Jiné
pronikly na veřejnost. A stane se i, že někdy vidí je více vtělujících očí. V každé
knize je obsaženo několik rovin. Jen jedna ze všech možných knih je určena
lidský bytostem. Ostatní slouží Jiným, ale i lidská bytost zde smí nalézat
inspiraci.“
Pro knihu je
důležité pouze jedno oko, Oko Horovo vyskytující se v energickém obalu
našeho těla v místě Ajna čachry.
Jde o Bardo
thödol (Tibetská kniha smrti), kniha je určena výhradně pro lidské bytosti, které mají zájem o to
poznat i své méně hmotné složky. Jistě, i dále uváděné knihy inspirovaly a nadále mají
vysoký potenciál inspirovat lidské bytostí. Protože Jiný, který je psal tímto
způsobem, potřeboval splatit svůj dluh Univerzu a inspirovat lidstvo. Jen je
potřeba míti na paměti, že podobně jako z různých pozůstalostí a archivu
se jisté dokumenty ztrácejí, občas se ztrácejí i celé pasáže knihy, konkrétně
ty lidem nepřístupné.
Kniha, jejíž
poslední verze je známá jako Egyptská kniha mrtvých, což je název vymyšlený Champollionem,
který ji přeložil. Zkomolení názvu Univerzum ocenilo a jako bonus se jeho
rukopis ztratil, respektive si jej chtěl přivlastnit jeden z jeho žáků,
ovšem bratrovi Champolliona se alespoň podstatné části rukopisu povedlo získat
do pozůstalosti a vydat jeho jménem. Původně se kniha jmenovala Kapitoly o
vycházení z hmotného světa do Bezbřehé záře. Pochopitelně Jiný navázaný na Khem
umí tento proces zvládnout i jako Vstup Bezbřehé záře do světa hmotného. Jde
pouze o to uvědomit si několik jednoduchých triků, což Jiný původem z Khem
zvládne po svém procitnutí hravě. Pravda, i někteří egyptologové nabyli
podezření, že podstatou knihy není příprava na posmrtný život, ale jde o život.
Ovšem již neumí docenit její prvotní účel v celém jeho záběru.
Další velmi
zajímavou knihu představuje Hávamál. Neznáme jména těch, co sepsali jednotlivé
statě, pouze oni ve svých dalších vtěleních je mají k dispozici celé.
Zbytek světa má tu nesmírnou čest objevovat Výroky Vysokého. Slovo „Vysoký“
elegantně vysvětluje poměr a vztah k jiným severským bytostem. Samotný
Vysoký (Hávi) se nezvykne vtělovat osobně. Občas spáchá materiálně velmi
věrohodnou manifestaci (objektivně vzato se jedná o vedlejší účinky run), aby roztrhal
na kusy nějaké to ženské srdéčko. Má zde svojí rodovou linii lidských bytostí,
jímž občas svým zásahem zvykne neobvykle originálně ztrpčovat žití, až jím
nezbývá nežli zajít hrdinskou smrtí. Jak jinak by je ale dostal do Valhaly? Uvědomíme-li
si, že v Helu již je jeden jeho přímý potomek, najednou nám jeho zvyk
ztrpčovat život odráží jinou perspektivu.
Poslední známou
knihou, na kterou odkáži, je Aiwassova Liber Al vel Legis. Lidské bytosti jsou
přesvědčeny o tom, že ji napsal Aleister Crowley. Mohl on sám na několika
místech odkazovat na Aiwasse, na své protivení se jeho vůli, lidé pořád mají
problém přijmout pravdu. Vůbec jím nepřijde zvláštní, že některým jejím veršům
nerozumí ani sám Aleister, a že jeho komentáře, s nimiž nebyl v podstatě
nikdy spokojený, některé věci spíše komplikují, nežli osvětlují. V tom spočívá
genialita Aiwasse, napsat knihu mající vliv na moderní podobu magie, zaměřit
lidi a vlastně i Jiné výhradně na struktury vlastního Bytí a sám navzdory
uvedenému jménu býti inkognitu, neb je spatřován v různých jiných
bytostech včetně Aleistra.
Můj manuál
je určen mi a některé jeho pasáže Jiným.
Komentáře
Okomentovat